Sekundární analýza: Zajímavosti českého vzdělávání
Česká školní inspekce zveřejňuje
sekundární analýzu, která má za cíl představit
nejdůležitější zjištění z velkých mezinárodních šetření žáků a jejich zákonných zástupců, učitelů a ředitelů škol. Tato šetření jsou navíc doplněna o
vlastní zdroje dat České školní inspekce (ČŠI) a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT). Studie je rozdělena do několika kapitol, kdy nejprve jsou identifikovány
hlavní příčiny problémů české vzdělávací soustavy, na ně navazují kapitoly, které se zabývají možným řešením.
První kapitola se tak zabývá
socioekonomickým rozvojem regionů a souvislostí s výsledky žáků.
Druhá část navazuje
předškolním vzděláváním.
Třetí část se zabývá problematikou
well-beingu žáků, a to nejen v kontextu SES.
Čtvrtá část se zabývá
kvalitou učitelů a hledá vlastnosti učitelů, které souvisí s lepšími
výsledky žáků. Na tuto část navazuje
pátá kapitola, která se podrobněji věnuje
výukovým metodám a
didaktickým přístupům. Poslední část se zabývá tématem
managementu školy a vztahy mezi učiteli.
Datum přidání: 2023-01-16