Č.j. 35 405/98-30

Statut AKREDITAČNÍ KOMISE

       schválen usnesením vlády č. 825
       ze dne 9. prosince 1998 a nabývá tímto dnem účinnosti.
       článek 1
       Úvodní ustanovení
        (1) Akreditační komise (dále jen "komise") pečuje o kvalitu vysokoškolského vzdělávání a všestranně posuzuje vzdělávací a vědeckou, výzkumnou, vývojovou, uměleckou nebo další tvůrčí činnost vysokých škol. K tomuto cíli zejména
       a) hodnotí činnost vysokých škol a kvalitu akreditovaných činností a zveřejňuje výsledky hodnocení,
       b) posuzuje další záležitosti týkající se vysokého školství, které jí předloží ministr a vydává k nim stanovisko1).
        (2) Komise je oprávněna při plnění svých úkolů vyžadovat od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen "ministerstvo"), veřejných a státních vysokých škol, jejich fakult, vysokoškolských ústavů, soukromých vysokých škol a právnických osob, které se podílejí na vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové, umělecké nebo další tvůrčí činnosti vysokých škol potřebné informace, podklady a součinnost při plnění svých povinností podle čl. 2 až 4.
       Článek 2
       Činnost komise
        (1) Komise zahajuje jednání z podnětu předsedy komise, jejího místopředsedy, nejméně jedné třetiny členů komise nebo na návrh ministra školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen "ministr").
        (2) Jednání komise se konají nejméně třikrát ročně.
        (3) Písemné žádosti o akreditaci studijního programu a písemné žádosti o akreditaci habilitačního řízení nebo řízení ke jmenování profesorem v daném oboru (dále jen "žádost"), postoupené ministerstvem komisi v období mezi 1. březnem a 30. srpnem mohou být posuzovány jako žádosti podané 1. září téhož kalendářního roku.
        (4) Komise si může vyžádat další informace podle čl. 1 odst. 2 k vydání stanoviska
       a) k žádostem uvedeným v odstavci 3,
       b) ke zřízení, sloučení, splynutí, rozdělení nebo zrušení fakulty veřejné nebo státní vysoké školy,
       c) k udělení státního souhlasu pro právnickou osobu, která chce působit jako soukromá vysoká škola,
       d) k určení typu vysoké školy.
        (5) Komise prostřednictvím sekretariátu dostupnou formou zveřejňuje typ požadovaných informací podle odstavce 4. K tomuto účelu využívá rovněž elektronické prostředky, např. zveřejňování prostřednictvím Internetu.
        (6) Pro projednávání návrhu na zrušení opatření, které ministerstvo přijalo z důvodu zjištěných závažných nedostatků při uskutečňování akreditovaných činností nebo z důvodu vzniku okolností, které by odůvodňovaly zamítnutí žádosti o akreditaci, připraví příslušná vysoká škola, fakulta nebo vysokoškolský ústav veřejné nebo státní vysoké školy nebo právnická osoba, která se podílí na vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové, umělecké nebo další tvůrčí činnosti vysoké školy, podklady, které se přikládají k písemné žádosti podle odstavce 3, případně další podklady podle požadavku komise.
       Článek 3
       Hodnocení činnosti vysokých škol
        (1) Při hodnocení činnosti vysokých škol a kvality akreditovaných činností se komise zaměřuje především na hodnocení činnosti fakult a vysokoškolských ústavů veřejných nebo státních vysokých škol, soukromých vysokých škol nebo právnických osob, které se podílejí na vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové, umělecké anebo další tvůrčí činnosti vysokých škol (dále jen "instituce"). Pro hodnocení v určitém období vybírá komise zpravidla jednu instituci nebo více institucí s obdobnými akreditovanými studijními programy.
        (2) Hodnocení probíhá v průběhu jednoho a půl roku s tímto základním postupem
       a) výběr instituce nebo institucí komisí a pověření příslušného člena komise zajištěním procesu hodnocení,
       b) zřízení účelové pracovní skupiny podle čl. 9 odst. 1 písm. b),
       c) seznámení rektora, děkana nebo ředitele vysokoškolského ústavu veřejné nebo státní vysoké školy nebo orgánu soukromé vysoké školy, který vykonává působnost rektora, děkana nebo ředitele vysokoškolského ústavu (dále jen "vedoucí pracovník") s tím, že instituce byla komisí vybrána pro hodnocení; součástí je žádost o zajištění spolupráce hodnocené instituce s účelovou pracovní skupinou,
       d) zpracování požadavků na informace k hodnocení instituce a jejich předání vedoucím pracovníkům hodnocené instituce,
       e) zpracování získaných informací a dalších doplňujících materiálů účelovou pracovní skupinou,
       f) vyjádření stanoviska vedoucího pracovníka hodnocené instituce ke složení části účelové pracovní skupiny, jejíž členové mají osobně ověřit v prostorách hodnocené instituce údaje podle písmene e) a získat další poznatky o hodnocené instituci,
       g) návštěva alespoň tří členů účelové pracovní skupiny na hodnocené instituci,
       h) zpracování návrhu doporučení a závěrů z hodnocení účelovou pracovní skupinou a jejich projednání s vedoucím pracovníkem hodnocené instituce v účelové pracovní skupině,
       i) předání návrhu doporučení a závěrů podle písmene h) komisi,
       j) přijetí doporučení a závěrů k hodnocení instituce nebo institucí komisí za účasti vedoucího pracovníka této instituce nebo institucí,
       k) předání doporučení a závěrů komise spolu s vyjádřením vedoucího pracovníka hodnocené instituce ministerstvu a zveřejnění těchto doporučení a závěrů a vyjádření vedoucího pracovníka hodnocené instituce.
        (3) Účelová pracovní skupina na základě souhlasu komise využívá pro činnosti podle odstavce 2 písmeno d) a e) podklady, které zpracovává instituce v souvislosti s jejím vnitřním hodnocením.
        (4) O prodloužení doby, po kterou probíhá hodnocení činnosti vysoké školy podle odstavce 2, může rozhodnout komise.
       
       Článek 4
       Výroční zpráva komise
        (1) Výsledky hodnocení institucí, přehled stanovisek komise k záležitostem uvedeným v čl. 2 odst. 3, 4 a 6 a další komisí přijaté závěry v kalendářním roce jsou obsahem výroční zprávy komise, která je každoročně zveřejňována, a to nejpozději do 31. března za uplynulý kalendářní rok.
        (2) Výroční zpráva komise je předkládána ministerstvu. Přílohou výroční zprávy komise předkládané ministerstvu je zpráva o materiálním a finančním zabezpečení činnosti komise.
       Článek 5
       Působnost předsedy, místopředsedy a členů komise
        Předseda komise
       a) je odpovědný za činnost komise,
       b) odpovídá za výkon činností nezbytných pro plynulý chod komise v období mezi jejími jednáními,
       c) svolává a řídí jednání komise,
       d) předkládá ministrovi výsledky o hodnocení institucí komisí a stanoviska komise k dalším záležitostem týkajícím se vysokého školství, které komisi předložil ministr ,
       e) předkládá ministerstvu stanoviska k žádostem o akreditaci studijního programu, k žádostem o oprávnění konat habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem a stanoviska k žádostem o udělení státního souhlasu pro právnickou osobu, která chce působit jakou soukromá vysoká škola,
       f) předkládá rektorovi stanovisko k návrhu na zřízení, sloučení, splynutí, rozdělení nebo zrušení fakulty veřejné vysoké školy nebo státní vysoké školy a k určení typu vysoké školy,
       g) předkládá ministrovi po projednání v komisi návrh na odvolání člena komise, který se v průběhu dvou let zúčastnil méně než poloviny zasedání komise nebo neplnil činnosti podle čl. 7,
       h) předkládá ministrovi případné podněty na změny ve složení komise,
       i) předkládá ministerstvu další stanoviska související s péčí komise o kvalitu akreditovaných činností vysokých škol, včetně výroční zprávy podle čl. 4 odst. 2,
       j) předkládá rektorům další stanoviska související s péčí komise o kvalitu akreditovaných činností vysokých škol,
       k) je oprávněn vyžadovat podklady podle čl. 1 odst. 2,
       l) zúčastňuje se projednávání otázek souvisejících s činností komise na ministerstvu a dalších institucích,
       m) vykonává činnosti podle čl. 7.
       Článek 6
        Místopředseda komise zejména
       a) zastupuje předsedu v době jeho nepřítomnosti,
       b) řídí pracovní skupiny podle čl. 9 až 11 a odpovídá za jejich činnost,
       c) spolupracuje s tajemníkem komise při zajištění činnosti pracovních skupin,
       d) vykonává činnosti podle čl. 7.
       Článek 7
        Člen komise
       a) zúčastňuje se jednání komise s právem hlasovat ,
       b) zodpovídá za přípravu podkladů pro vydávání stanovisek komise k žádostem podle čl. 2 odst. 3 a 4 a pro hodnocení činnosti podle čl. 3 v působnosti, kterou mu stanovila komise,
       c) k přípravě podkladů podle písmene b) může komisi navrhnout zřízení pracovní skupiny podle čl. 9,
       d) v případě zřízení pracovní skupiny podle písmene c) zodpovídá místopředsedovi za její činnost,
       e) zúčastňuje se dalších činností souvisejících s úkoly komise.
       Článek 8
       Tajemník a sekretariát komise
        (1) Činnost komise administrativně, materiálně a finančně zabezpečuje ministerstvo prostřednictvím sekretariátu komise. Sekretariát komise je organizačně začleněn do skupiny vědy a vysokého školství ministerstva.
        (2) Sekretariát komise je veden tajemníkem komise, kterého jmenuje a odvolává ministr na návrh předsedy komise, a to nejpozději do 60 dnů od předložení tohoto návrhu.
        (3) Tajemník komise má právo účastnit se jednání komise a pracovních skupin bez práva hlasovat.
       Článek 9
       Pracovní skupiny komise
        (1) Pro plnění úkolů může komise zřizovat pracovní skupiny
       a) stálé pro posuzování žádostí institucí podle čl. 1 odst. 1 písm a) a čl. 2 odst. 3,
       b) účelové pro hodnocení institucí podle čl. 3.
        (2) Účelová pracovní skupina se zřizuje pouze na dobu hodnocení vybrané instituce nebo institucí.
        (3) Návrh na složení pracovní skupiny a na změny v jejím složení předkládá komisi člen komise podle čl. 7 písm. c).
        (4) Pro odborná zaměření, která nejsou v komisi zastoupená, může komise pověřit předložením návrhu na zřízení pracovní skupiny i někoho jiného než člena komise. Komise může jmenovat předsedou pracovní skupiny i jinou osobu než svého člena.
        (5) Člen komise může být členem pracovní skupiny. Členem pracovní skupiny podle odstavce 1 písm. b) nemůže být vedoucí pracovník hodnocené instituce.
        (6) Předseda pracovní skupiny může se souhlasem tajemníka komise využívat k technickému a administrativnímu zajištění činnosti pracovní skupiny sekretariátu komise.
        (7) Činnost pracovní skupiny končí, jestliže byl komisí odvolán její předseda. Její činnost může komise ukončit i z jiných důvodů.
       Článek 10
       Předseda pracovní skupiny
        (1) Předseda stálé pracovní skupiny
       a) odpovídá za činnost stálé pracovní skupiny, zpracovávání zápisů z jednání stálé pracovní skupiny a jejich předávání sekretariátu komise; přílohou zápisu jsou příslušná stanoviska a doporučení stálé pracovní skupiny,
       b) odpovídá za způsob jednání stálé pracovní skupiny podle čl. 11 odst. 4,
       c) předkládá návrh finančního zabezpečení činnosti stálé pracovní skupiny sekretariátu komise,
       d) může si k posuzování žádosti od instituce vyžádat další potřebné informace,
       e) může zvát k posuzování žádosti ve stálé pracovní skupině zástupce příslušné instituce.
        (2) Předseda účelové pracovní skupiny
       a) odpovídá za činnost účelové pracovní skupiny,
       b) odpovídá za způsob jednání účelové pracovní skupiny podle čl. 11 odst. 4,
       c) předkládá komisi návrh časového harmonogramu hodnocení podle čl. 3 odst. 2,
       d) předkládá návrh finančního zabezpečení činnosti účelové pracovní skupiny sekretariátu komise.
       Článek 11
       Způsob jednání pracovní skupiny
        (1) Jednání pracovní skupiny svolává její předseda.
        (2) Program jednání stanovuje předseda pracovní skupiny. Členové pracovní skupiny jsou informováni předem. Návrhy na doplnění programu jsou oprávněni předkládat všichni členové pracovní skupiny; o změnu programu může požádat i tajemník komise.
        (3) Člen pracovní skupiny je při výkonu své funkce člena pracovní skupiny nezastupitelný.
        (4) Do tří měsíců po zřízení pracovní skupiny předkládá předseda pracovní skupiny komisi návrh způsobu jednání pracovní skupiny, který zejména stanovuje
       a) způsob zpracovávání stanovisek a návrhů doporučení pracovní skupinou,
       b) podmínky pro přijímání stanovisek v pracovní skupině.
        (5) Nesouhlasí-li předseda pracovní skupiny s doporučením přijatým pracovní skupinou, předkládá komisi své stanovisko spolu s doporučením pracovní skupiny.
        (6) V případě, že při projednávání žádosti ve stálé pracovní skupině vznikne potřeba dalších doplňujících informací nebo jsou v žádosti zjištěny nedostatky, vrátí předseda stálé pracovní skupiny žádost sekretariátu komise, který vyzve instituci k doplnění informací nebo odstranění nedostatků v žádosti v přiměřené lhůtě. Do doby předání požadovaných informací sekretariátu nebo odstranění nedostatků v žádosti je projednávání žádosti přerušeno. Pokud nejsou požadované informace předloženy sekretariátu komise ve stanoveném termínu, může být žádost předložena k projednání na nejbližší zasedání stálé pracovní skupiny.
        (7) Předseda komise může pověřit některého z členů pracovní skupiny zastupováním jejího předsedy
       a) na základě písemné žádosti předsedy pracovní skupiny, ve které jsou uvedeny důvody a doba, po kterou má být předseda pracovní skupiny zastupován,
       b) v případě, že předseda pracovní skupiny nevykonává po dobu delší než čtyři měsíce funkci předsedy pracovní skupiny. O tomto pověření písemně informuje předsedu příslušné pracovní skupiny.
        (8) Po dobu zastupování plní pověřený člen povinnosti podle čl. 10 odst. 1 nebo čl. 10 odst. 2.
       Článek 12
       Jednací řád komise
        (1) Jednání komise jsou svolávána tak, aby byla dodržena lhůta nejvýše 120 dnů pro posouzení předložené žádosti instituce. Pokud nebyl termín jednání stanoven na předcházejícím jednání, určuje tento termín předseda komise.
        (2) Program jednání navrhuje předseda; o návrhu jsou členové komise informováni předem, nejpozději pozvánkou na jednání komise. Program komise je schvalován při zahájení jednání, po projednání případných návrhů na jeho změny. Návrhy na změny jsou oprávněni předkládat všichni členové komise; o změnu programu může požádat i tajemník komise.
        (3) Člen komise je při výkonu své funkce člena komise nezastupitelný.
        (4) Je-li během svého funkčního období předseda nebo místopředseda nebo člen komise jmenován rektorem, prorektorem nebo děkanem nebo orgánem soukromé vysoké školy, který vykonává funkci rektora, prorektora nebo děkana, zúčastňuje se jednání komise do jmenování nového předsedy nebo místopředsedy nebo člena komise bez práva hlasovat.
        (5) Předsedové pracovních skupin uvedených v článku 9 odst. 3 jsou na jednání komise zváni pokud se projednávaná problematika týká činnosti jejich pracovních skupin. Jednání komise se zúčastňují s hlasem poradním.
        (6) Jednání komise jsou neveřejná. Jednání se mohou zúčastnit představitelé ministerstva. K projednání stanoviska ke zřízení, sloučení, splynutí, rozdělení nebo zrušení fakulty nebo k udělení státního souhlasu pro právnickou osobu, která chce působit jako soukromá vysoká škola jsou na jednání komise přizváni zástupci žadatelů. K projednávání závěrů a doporučení k hodnocení instituce podle článku 3 odst. 2 písm. j) jsou na jednání komise přizváni vedoucí pracovníci hodnocené instituce. Z pověření předsedy může tajemník komise přizvat na jednání komise další hosty.
        (7) Žádost musí být sekretariátem komise neprodleně předána pověřenému členovi komise nebo předsedovi pracovní skupiny podle článku 10 odst. 1. Ostatní členové komise jsou informováni o žádosti sekretariátem komise prostřednictvím elektronických prostředků.
        (8) Před projednáváním žádosti podle čl. 2 odst. 3 na jednání komise mohou její členové zasílat svá stanoviska v elektronické podobě sekretariátu komise. Pokud žádný člen komise neměl k žádosti připomínky před příslušným zasedáním komise, je žádost předložena komisi k přímému přijetí závěru podle odstavce 9. Komise projednává žádost na základě stanoviska pověřeného člena komise a příslušné stálé pracovní skupiny.
        (9) O závěrech z jednání k jednotlivým bodům rozhoduje komise veřejným hlasováním. Ke schválení předložených návrhů se vyžaduje souhlas nadpoloviční většiny všech členů komise, s výjimkou návrhů stanovisek k žádostem podle § 84 odst. 2 písm. c) a d) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), k jejichž schválení se vyžaduje souhlas nejméně dvou třetin všech členů komise
        (10) Obsah informace o žádosti podle odstavce 7 určí komise.
       Článek 13
       Závěrečná ustanovení
       Statut komise byl schválen usnesením vlády č. 825 ze dne 9. prosince 1998 a nabývá tímto dnem účinnosti.
       
       Seznam dalších vzdělávacích zařízení, kterým byly MŠMT ČR akreditovány vzdělávací programy pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
       Číslo Název vzdělávacího zařízení Datum platnosti
       osvědčení osvědčení
       ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
       22 542/98-26/1-93 DDM-Vila Doris a Pedagogické centrum Šumperk, ul.17.listopadu 15.prosince 2000
        č.2 ,787 01 Šumperk
        1) Seminář"Další vzdělávání učitelů v oblasti ekologické výchovy"
        pro učitele MŠ,ZŠ,ZvŠ,SŠ.
        2) Základní kurs pro instruktory školního lyžování pro učitele ZŠ,SŠ.
        3) Základy obsluhy osobního počítače pro pedagogické pracovníky.
        4) Kurs školského managementu pro ředitelky MŠ,ZŠ,ZvŠ,vč.školských zařízení.
        5) Jazykový kurs německého a anglického jazyka pro pedagogické pracovníky.
        6) Čtyřsemestrové specializační studium pro výchovné poradce.
       
       27 519/98-26/1-105 LETRA, spol. s r.o., 257 51 Letiště Nesvačily, pošta Bystřice 26.listopadu 2000
        1) Kurs "Sociálně psychologický výcvik" pro speciální pedagogy a psychology.
        2) Kurs "Psychoterapeutický výcvik" pro speciální pedagogy a psychology.
       27 515/98-26/12-109 Státní jazyková škola, J.Š.Baara 2, 370 43 České Budějovice 16.prosince 2000
        Jazykový kurs anglického a německého jazyka pro pedagogické pracovníky.
       27 500/98-26/1-124 Soukromá manažerská akademie, U Stadionu 787, 266 01 Beroun 15.prosince 2000
        Kursy výukových programů v oblasti výpočetní techniky pro pedagogické pracovníky.
       27 499/98-26/1-125 Soukromá základní umělecká škola Dr.M.Lidinské, U Stadionu 787, 15.prosince 2000
        266 01 Beroun
        Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti hudební a pohybové výchovy.
       28 303/98-26/1-137 Děkanát přírodovědecké fakulty UK, Geografické obory,Albertov 6, 3.prosince 2000
        128 43 Praha 2
        1) Kurs "Budoucí výuka zeměpisu ve světle zkušeností školství nejvyspělejších zemí i českých tradic" pro učitele ZŠ,SŠ.
        2) Kurs "Současný svět, Evropa a Česká republika v geografickém vzdělávání" pro učitele ZŠ,SŠ.
        3) Kurs "Regionální důsledky sociálně ekonomické transformace v České republice a dynamika současného světa" pro učitele ZŠ,SŠ.
        4) Kurs "Výuka chemie v diverzifikovaných základních a středních školách na přelomu tisíciletí" pro učitele ZŠ,SŠ.
        5) Kurs "Další vzdělávání učitelů biologie-inovace obsahu, metod a prostředků výuky biologie" pro učitele ZŠ,SŠ.
       28 567/98-26/1-154 Pražská pedagogicko-psychologická poradna, Ohradní 20, 15.prosince 2000
        140 00 Praba 4 - Michle
        Cyklus seminářů:
        Specifické vývojové poruchy učení a chování pro učitele ZŠ.
        Pedagogická diagnostika pro učitelky MŠ a elementaristky.
        Specifické vývojové poruchy učení pro učitele ZŠ,SŠ.
        Sociálně psychologické techniky ve školní praxi pro učitele MŠ,ZŠ,SŠ.
       31 754/98-26/1-157 Aliance pro rozvoj a výuku lyžování,snowboardingů,carvingu 26.listopadu 2000
        a skatingu ČR, Štěpánská 61,110 00 Praha 1
        1) Kurs "Instruktor školního lyžování" pro pedagogické pracovníky.
        2) Kurs "Instruktor školního snowboardingu" pro pedagogické pracovníky.
       31 753/98-26/1-158 Logopedická společnost M.Sováka,M.D.Rettigové 4, 26.listopadu 2000
        116 39 Praha 1
        Kurs "Rozvoj komunikačních dovedností u dětí předškolního věku" pro pedagogické pracovníky.
       31 751/98-26/1-160 Středisko služeb školám, Friedova 1469, 393 01 Pelhřimov 26.listopadu 2000
        Kursy výukových programů v oblasti výpočetní techniky pro pedagogické pracovníky.
       31 750/98-26/1-161 Pedagogicko-psychologická poradna,Jánská 9/197, 26.listopadu 2000
        767 01 Kroměříž
        Seminář "Specifické vývojové poruchy učení" pro učitele MŠ,ZŠ, SŠ,ZvŠ.
       31 749/98-26/1-162 Hudební fakulta AMU-metodické centrum, Malostranské nám.13, 26.listopadu 2000
        110 00 Praha 1
        1) Kurs hudební pedagogiky,sociologie a metodiky pro učitele ZUŠ
        a konzervatoří.
        2) Kurs didaktiky profesionální hudební výchovy pro metodiky ZUŠ
        a konzervatoří.
        3) Kursy teorie a praxe muzikoterapie, hudebně psychologické
        diagnostiky a aplikace počítačových technologií v hudební pedagogice
        pro učitele ZUŠ a konzervatoří.
       31 748/98-26/1-163 VITA-Sdružení pro ekologickou výchovu a poradenství, 26.listopadu 2000
        Gen.Janouška 4, 702 00 Ostrava
        1) Seminář "Ekologická výchova" pro pedagogické pracovníky.
        2) Seminář "Ekologická výchova v zahradách" pro učitele MŠ,
        ZŠ a vychovatele.
        3) Seminář "Speciální projekty ekologické výchovy" pro
        pedagogické pracovníky.
        4) Seminář "Zelená škola" pro učitele MŠ,ZŠ a vychovatele.
        5) Seminář "Práce s přírodními materiály" pro učitele MŠ,ZŠ
        a vychovatele.
        6) Seminář "Prevence vlivů ultrafialového záření" pro učitele MŠ,ZŠ
        a vychovatele.
        7) Kurs "Stres management a rozvoj osobnosti" pro ředitele škol
        a pedagogické pracovníky.
        8) Seminář "Řešení konfliktů a vyjednávání" pro pedagogické pracovníky.
        9) Seminář "Vytváření efektivních týmů ve školských zařízeních" pro
        pedagogické pracovníky.
       31 746/98-26/1-165 Dům dětí a mládeže Lanškroun, Vančurova 46, 563 01 Lanškroun 18.prosince 2000
        1) Jazykový kurs anglického jazyka pro pedagogické pracovníky.
        2) Kursy výukových programů v oblasti výpočetní techniky pro
        pedagogické pracovníky.
       31 745/98-26/1-166 Sdružení zemědělských,lesnických a potravinářských škol, školy 26.listopadu 2000
        rybářské a školních hospodářství ČR, Školní 764, 396 27 Humpolec
        1) Kursy výukových programů v oblasti výpočetní techniky pro
        pedagogické pracovníky.
        2) Seminář pro učitele středních zemědělských škol k činnosti poradců
        v zemědělské prvovýrobě.
       31 744/98-26/1-167 Masarykova univerzita,Centrum pro další vzdělávání učitelů 26.listopadu 2000
        Pellicova 43, 602 00 Brno
        1) Vzdělávání tzv.multiplikátorů, tj.učitelů, kteří učí učitele na
        seminářích a kursech dalšího vzdělávání učitelů.
        2) Kurs "Instruktor školního lyžování" pro pedagogické pracovníky.
        3) Seminář "Manažerské dovednosti" pro ředitele a zástupce škol
        a pedagogické pracovníky.
        4) Cyklus seminářů "Žena ve vedení" pro pedagogické pracovníky.
       30 051/98-26/1-168 Asociace pedagogů základního školství ČR, ZŠ nám.Interbrigády 26.listopadu 2000
        1022, 160 00 Praha 6
        1) Seminář k problematice hodnocení žáků pro ředitele a učitele ZŠ.
        2) Cyklus seminářů k problematice vnitřní diferenciace ZŠ pro ředitele
        a učitele ZŠ.
        3) Seminář k problematice integrace obsahu vyučování pro ředitele
        a učitele ZŠ.
       31 741/98-26/1-172 Služba škole Hradec Králové,Malšova Lhota 39, 500 09 Hradec 27.listopadu 2000
        Králové 9
       31 740/98-26/1-173 Pedagogická fakulta UK Praha, M.D.Rettigové 4, 116 39 Praha 1 27.listopadu 2000
        Katedra anglického jazyka a literatury
        Jazykově metodické vzdělávání učitelů 1.stupně ZŠ - kurs didaktiky
        anglického jazyka pro kvalifikované učitele 1.stupně ZŠ, kteří nemají
        způsobilost pro výuku anglického jazyka.
        Katedra filozofie a sociálních věd
        1) Kurs "Filozofické koncepce člověka a společnosti" pro učitele ZŠ,SŠ.
        2) Kurs "Nové přístupy k politické filozofii" pro učitele ZŠ,SŠ.
        3) Kurs "Filozofie a etika pro učitele společenskovědních předmětů na
        středních školách.
        Katedra matematiky a didaktiky matematiky
        1) Kurs "Geometrie na obrazovce počítače" pro učitele ZŠ,SŠ.
        2) Kurs "INICIATIVA - vzdělávací program pro učitele matematiky ZŠ,SŠ".
       31 739/98-26/1-174 Středisko služeb školám - metodický úsek, Palackého 48, 30.listopadu 2000
        466 04 Jablonec nad Nisou
        Kurs "Instruktor školního lyžování" pro učitele ZŠ.
       31 738/98-26/1-175 GC System, a.s., Špitálka 41, 602 00 Brno 30.listopadu 2000
        Kursy výukových programů v oblasti výpočetní techniky pro
        pedagogické pracovníky.
       31 737/98-26/1-176 Centrum nové naděje, Středisko výchovné péče pro děti a mládež, 7.prosince 2000
        28.října 1885, 738 02 Frýdek-Místek
        Kurs "Prevence sociálně patologických jevů ve škole" pro pedagogické
        pracovníky.
       31 736/98-26/1-177 Pražské ekologické centrum, Soukenická 30, 110 00 Praha 1 30.listopadu 2000
       31 735/98-26/1-178 Česká zemědělská univerzita v Praze, V lázních 3, 159 00 30.listopadu 2000
        Praha 5 - Malá Chuchle
        Katedra pedagogiky
        Kurs "Další vzdělávání pedagogických pracovníků vyšších odborných
        škol, středních zemědělských a lesnických škol a středních odborných
        škol zemědělského zaměření, středních odborných učilišť a rodinných
        škol".
       31 734/98-26/1-179 Základní škola v Hradci Králové III, tř.SNP 694, 500 71 Hradec 2.prosince 2000
        Králové
        Cyklus seminářů:
        1) Metodicko-didaktické semináře pro učitele anglického jazyka na ZŠ.
        2) Jazykově-metodické semináře k výuce anglického jazyka pro učitele ZŠ.
        3) Vzorové hospitace a pohospitační rozbory pro učitele anglického jazyka
        na ZŠ.
       31 733/98-26/1-180 Západočeská univerzita,Ústav dalšího vzdělávání, Univerzitní 8, 2.prosince 2000
        306 14 Plzeň
        1) Kurs "Matematika a informatika v aplikacích" pro učitele SŠ.
        2) Kurs "MATLAB a jeho využití v technických oborech" pro
        učitele SŠ.
        3) Cyklus seminářů "Přednášky z moderní fyziky" pro učitele ZŠ,SŠ.
        4) Cyklus seminářů "Jak jednat věcně a profesionálně" pro pedagogické
        pracovníky.
        5) Kurs "Česká hudba 19. a začátku 20.století v kontextu evropského
        hudebního dění" pro učitele ZŠ,SŠ.
        6) Kursy výukových programů v oblasti výpočetní techniky pro pedagogické
        pracovníky.
       31 732/98-26/1-181 Přírodovědecká fakulta Ostravské univerzity, Dvořákova 7, 30.listopadu 2000
        701 03 Ostrava 1 - Katedra informatiky a počítačů
        Kursy výukových programů v oblasti výpočetní techniky pro
        pedagogické pracovníky.
       28 570/98-26/1-182 Křesťanská pedagogicko-psychologická poradna, Sokolovská 57 26.listopadu 2000
        180 00 Praha 8
        Školení lektorů programu prevence sociálně patologických jevů
        na 2.stupni základních škol.
       30 044/98-26/1-183 Základní umělecká škola-Výtvarné studio, s.r.o., Střekovské 8.prosince 2000
        nábřeží 18, 400 03 Ústí nad Labem
        Kurs "Keramika, grafika, textilní techniky a netradiční výtvarné
        techniky" pro učitele ZŠ,SŠ.
       31 756/98-26/1-184 Informační a metodické centrum, Žižkova 16, 591 01 Žďár nad 17.prosince 2000
        Sázavou
        1) Metodická činnost pro učitele MŠ,ZŠ,SŠ a speciálních škol.
        2) Cyklus seminářů "Rodina a děti, stres a způsoby jeho zvládnutí"
        pro učitelky MŠ a vychovatelky ŠD.
        3) Cyklus seminářů "Psychologický trénink v práci učitele" pro učitele
        ZŠ,SŠ.
        4) Cyklus seminářů "Speciálně pedagogické minimum (nenahrazuje
        rozšíření pedagogické způsobilosti o speciální pedagogiku) pro
        pedagogické pracovníky.
        5) Jazykový kurs anglického, německého a italského jazyka pro pedagogické
        pracovníky.
        6) Cyklus seminářů "Tvořivě na mateřské škole" pro učitelky MŠ,ZŠ
        a vychovatelky ŠD.
        7) Cyklus seminářů "Vzdělávání ředitelek MŠ".
        8) Kurs "Dramatická výchova na MŠ a ZŠ pro učitele MŠ,ZŠ a vychovatelky ŠD.
        9) Cyklus seminářů "Vzdělávání ředitelů a zástupců ředitelů ZŠ".
        10) Cyklus seminářů "Problematika přechodu žáků z 1.stupně ZŠ a málotřídní
        školy na 2.stupeň ZŠ" pro učitele ZŠ.
        11) Kurs "Příprava učitelů pro výuku matematiky a fyziky po roce 2000" pro
        učitele ZŠ,SŠ.
       
        12) Kurs "Rozvoj učitele přírodopisu na ZŠ" pro učitele ZŠ,SŠ.
        13) Seminář "Praktická chemie" pro učitele ZŠ,SŠ.
        14) Kursy výukových programů v oblasti výpočetní techniky pro pedagogické
        pracovníky.
        15) Celostátní setkání učitelů informatiky počítače na ZŠ.
        16) Cyklus seminářů "Výtvarná výchova na ZŠ" pro učitele ZŠ,SŠ.
        17) Moderní pohybové aktivity ve vzdělávacím projektu ZŠ pro
        učitele ZŠ,SŠ.
       
       
       1) § 84 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách).